تحصیل پزشکی در چین

۲ بازديد


تحصیل پزشکی در چین | شرایط و هزینه ۲۰۲۴

تحصیل پزشکی در چین یک انتخاب هوشمندانه است که به دلیل هزینه کم و کیفیت آموزشی بالا از محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی برخوردار است. هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای خارجی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. چین با سیستم آموزشی که در بین ۱۰ رتبه برتر جهانی در جایگاه ۸ قرار دارد، مدت‌هاست که مقصد تحصیلی برتر برای بسیاری از دانشجویان بوده است.

این کشور سالانه شاهد ثبت‌نام تقریباً ۴۵۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در مؤسسات آموزشی خود است که نسبت به قبل ۱۱ درصد افزایش‌یافته است. درحالی‌که این کشور طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در چندین دانشگاه در سطح جهانی ارائه می‌دهد، تحصیل در رشته پزشکی چین بدون شک یکی از برترین انتخاب‌ها است. فراموش نکنید قبل از ارسال درخواست نسبت به شرایط تحصیل رشته پزشکی در چین اطلاعات لازم را داشته باشید. در ادامه مطلب از موسسه مهاجرتی علم ویرا با همراه باشید تا هرآنچه لازم است درمورد هزینه، تحصیل رایگان و بهترین دانشگاه های چین بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

تحصیل در رشته پزشکی چین

چین که دارای یکی از مترقی‌ترین اقتصادهای جهان است، به یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در دنیا تبدیل شده است. این کشور دارای بیش از 2900 دانشگاه است که از این تعداد 180 دانشگاه با تخصص در آموزش پزشکی اقدام به جذب دانشجویان می‌کنند. تحصیل در رشته پزشکی در چین با عنوان (MBBS) یا کارشناسی پزشکی، کارشناسی جراحی  شناخته می‌شود. تحصیل پزشکی در چین معمولاً 4 تا 6 سال طول می‌کشد. این دوره شامل یک مدرک لیسانس ۵ ساله به‌علاوه یک سال کارآموزی است.

تخصص پزشکی در چین معمولاً شامل کارشناسی ارشد ۲ یا ۳ ساله است. در طول دوره تحصیل رشته پزشکی در چین، دروسی مانند آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، آسیب‌شناسی، میکروبیولوژی و… را آموزش می‌بینند. ۴۵ دانشگاه پزشکی در چین وجود دارد که امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. تعداد زیادی از مراکز آموزشی پزشکی در چین مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین

یکی از مهم‌ترین دلایلی که دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی در چین اقدام می‌کنند، هزینه تحصیل در این رشته است. کشور چین دارای مؤسسات پزشکی مشهوری است که گام‌های بزرگی در زمینه مراقبت‌های پزشکی برداشته است. هزینه تحصیل  رشته پزشکی در چین به شهریه دانشگاه‌ها و هزینه زندگی دانشجویی بستگی دارد. شهریه دانشگاه‌ها به طور متوسط سالانه بین ۵۰۰۰ تا ۸۴۰۰ دلار است.

این مبلغ در مقایسه با هزینه تحصیل پزشکی در کشورهای اروپا، آمریکا و کانادا بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. هزینه زندگی در چین بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است. به طور متوسط دانشجویان بین‌المللی می‌توانند انتظار داشته باشند که حدود ۳۰۰ الی ۴۵۰ دلار در ماه را برای اقامت، غذا و… هزینه کنند.

به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در چین مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا، استرالیا و بریتانیا ارزان تر و مقرون به صرفه است. و برای تحصیل پزشکی در چین در مقطع کارشناسی بین ۴,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰ دلار در سال نیاز خواهد بود. این در حالی است که ادامه تحصیل تخصص پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در چین حدود ۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ دلار در سال هزینه در پی خواهد داشت.

تحصیل رایگان پزشکی در چین

کشور چین طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در رشته MBBS در این کشور هستند، ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها توسط دولت چین و همچنین دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. بورسیه‌ها هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین و خوابگاه را پوشش می‌دهند. انواع مختلفی از بورسیه تحصیل پزشکی در چین وجود دارد که می‌تواند در تأمین هزینه‌ تحصیل در چین و زندگی در این کشور به دانشجویان کمک کند.

تعداد کمی از دانشگاه‌های چین بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. از جمله عوامل مهم در برخورداری از بورسیه پزشکی چین، نمرات بالا و ارائه رزومه علمی خوب است. کمک‌هزینه تحصیلی دانشگاه‌های چین می‌تواند از ۳۰۰۰ یوان (۳۴۳ دلار) در سال تا دربرگرفتن تمام هزینه‌های تحصیل متفاوت باشد.

انواع بورسیه تحصیلی چین

برای تحصیل رایگان در چین، تعداد بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محدود بوده و رقابت بسیار بالا است. از جمله این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه دولت چین: این بورسیه توسط دولت چین ارائه می‌شود و هزینه‌های تحصیل، خوابگاه و کمک‌هزینه زندگی دانشجویی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه دانشگاهی: این بورسیه توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و هزینه‌های تحصیلی دانشجویان و گاهی اوقات هزینه اقامت را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی مؤسسه کنفوسیوس: این بورسیه توسط مؤسسه کنفوسیوس ارائه می‌شود و هزینه‌های تحصیل، خوابگاه و زندگی دانشجویی را در بر می‌گیرد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.