تحصیل در چین

۲ بازديد


تحصیل در چین | مهاجرت تحصیلی به چین ۲۰۲۴


کشور چین یکی از قدرت‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری جهان است و به‌دلیل پیشرفت‌های زیادی که داشته دانشجویان بین‌المللی تحصیل در چین را به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های چین با بهره‌گیری از سیستم آموزش عالی باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی توانسته‌اند در رتبه‌بندی بین‌المللی در رده‌های بالا قرار گیرند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به چین در چند سال اخیر افزایش یافته است. علاوه بر رشته‌های غیرپزشکی، تحصیل پزشکی در چین هم طرف‌داران خود را دارد. هزینه تحصیلی مقرون‌به‌صرفه، امکان اخذ بورسیه، نظام آموزشی باکیفیت و تحصیل به زبان انگلیسی، چین را به گزینه‌ای مطلوب برای تحصیلات دانشگاهی تبدیل کرده است. ازطرف دیگر وجود امکانات علمی تحقیقاتی مجهز در دانشگاه‌ها و اساتید برتر در سطح جهانی از دلایل دیگر ادامه تحصیل در کشور چین است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چین با علم ویرا همراه باشید.
 

مزایای تحصیل در چین

در چند دهه اخیر چین با وضع سیاست‌های اقتصادی کارآمد توانسته است در تمام جنبه‌ها پیشرفت کند. امروزه چین یک قدرت جهانی در زمینه اقتصاد، تکنولوژی و آموزش است. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که چین روی آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده، سیستم آموزشی به‌ویژه آموزش عالی است. دلیل این کار افزایش سطح کیفی و علمی دانشگاه‌های چین و قرارگیری در لیست برترین دانشگاه‌های جهان است.

یکی دیگر از اهداف سیستم آموزش عالی چین جذب دانشجویان خارجی برای مهاجرت تحصیلی به چین است. با این کار نه‌تنها سرمایه‌های زیادی وارد این کشور می‌شوند؛ بلکه موجب گسترش ارتباطات فرهنگی، علمی و دانشگاهی با کشورهای مختلف جهان می‌شود. در ادامه به ذکر مهم‌ترین مزایای تحصیل در چین می‌پردازیم.

 
  • در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه تحصیل و زندگی در چین مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط
  • بسیاری از دانشگاه‌های چین مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به ارائه مدرک بین‌المللی زبان
  • امکان اشتغال به کار در سازمان‌ها و مؤسسات چینی و غربی بعد از فارغ‌التحصیلی
  • بر اساس رتبه‌بندی شانگهای، کیو اس و تایمز بسیاری از دانشگاه‌های چین در رنکینگ‌های برتر جهانی قرار دارند.
  • در مقاطع دکتری، پسادکترا، تخصصی و فوق‌تخصص پزشکی دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی از شرکت در آزمون ورودی وارد دانشگاه شوند.
  • آموزش عالی باکیفیت مطابق با آموزش مدرن جهانی
  • فرهنگ کهن چین غنی از عجایب مرموز بسیاری است و طبیعت زیبای آن همه را مجذوب می‌کند.
 

تحصیل در چین؛ نظام آموزشی چین

تقویت و مستحکم کردن اصولی سیستم آموزش‌وپرورش رمز موفقیت هر کشوری است. چین برای پیشرفت این کشور در سیستم آموزشی خود سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است. مدارس چین اولین بستر پرورش متخصصان آینده هستند. در چین ساختار آموزش شامل آموزش پایه، آموزش عالی و آموزش بزرگسالان است.

بر اساس قانون تحصیلات در چین، آموزش مدارس تا ۹ سال اجباری است و باید تمام دانش‌آموزان حداقل تا سه سال دوره متوسطه اول درس بخوانند. به جز در مدارس غیرانتفاعی و خصوصی دوره نه‌ساله مدرسه رایگان است. دوره‌های بعدی شامل دوره متوسطه دوم و دوره فوق متوسطه است که این دو دوره در مجموع ۶-۵ سال طول می‌کشد. تحصیلات دانشگاهی مانند تمام کشورها شامل مقاطع زیر است:

۱. دوره کارشناسی

بعد از پایان تحصیلات دبیرستان و اخذ دیپلم، دانشجویان وارد مقطع کارشناسی برای تحصیل در چین می‌شوند. پذیرش در مقطع کارشناسی در ماه‌های ژانویه و سپتامبر انجام می‌شود. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین دارند باید در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ۴-۳ سال است. تحصیل در اغلب رشته‌ها به زبان انگلیسی است؛ ولی برای ورود به بازار کار باید به زبان چینی مسلط باشید.

۲. دوره کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در چین 3-2 سال طول می‌کشد. برای ورود به مقطع ارشد کسب نمره 6-4 در  آزمون HSK لازم است. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دوره کارشناس ارشد چین به زبان انگلیسی باید حداقل نمره 90 تافل و 6 تافل را داشته باشند. رشته‌های ریاضی و مهندسی مقطع کارشناسی ارشد در چین محبوبیت زیادی دارد.

۳. تحصیل در چین؛ مقطع دکترا

دوره دکترا در دانشگاه‌های چین ۵-۳ سال طول می‌کشد. یکی از امکانات در این زمینه این است که دانشجویان می‌توانند دوره ارشد و دکترا را به‌صورت ترکیبی بگذرانند. یعنی بعد از پایان دوره ارشد مستقیماً وارد مقطع دکترا شوند. دانشجویانی که دوره ترکیبی را گذرانده‌ا‌ند مدرک ارشد دریافت نمی‌کنند و تنها مدرک دکترا به آن‌ها اعطا می‌شود.

 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.