شرایط ادامه تحصیل در چین

۲ بازديد


شرایط ادامه تحصیل در چین ۲۰۲۴

امروزه بسیاری از دانشجویان تمایل دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند. یکی از مقاصد محبوب، مهاجرت تحصیلی به چین است. این کشور با داشتن صدها دانشگاه معتبر، انتخاب خوبی برای دانشجویان محسوب می‌شود. البته ادامه تحصیل در چین شرایط خاص خود را دارد و دانشجویان باید قبل از مهاجرت، تمام جزئیات مربوط به آن را بدانند. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در چین، به این کشور مهاجرت کرده‌اند. این نشان‌دهنده جایگاه چین به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد برای جذب دانشجوی خارجی است.

اگر قصد ادامه تحصیل در چین را دارید، ابتدا باید نکات مهم و شرایطی مانند شرایط سنی تحصیل در چین را بدانید. هر کشوری قوانین و مقررات مهاجرتی مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین چنانچه می‌خواهید در چین تحصیل کنید، باید اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت افزایش دهید. در ادامه این مقاله از گروه مهاجرتی علم ویرا به مهاجرت تحصیلی به چین و شرایط ادامه تحصیل در چین بیشتر می‌پردازیم.

آشنایی با چین

چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. این کشور با وسعت ۹.۵ میلیون کیلومترمربع، رتبه چهارم را در جهان دارد و با جمعیت ۱.۵ میلیارد نفر بزرگ‌ترین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود. به عبارتی از هر ۵ نفر ساکن کره زمین، یک نفر چینی است. در سال‌های اخیر، سیاست‌های دولت چین بر پیشرفت علمی تمرکز داشته است.

به همین دلیل، هر سال مبالغ هنگفتی برای ساخت دانشگاه‌ها و امور آموزشی هزینه می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در هر سال حدود ۱ میلیارد یوان به‌عنوان بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی پرداخت می‌شود. این نشان‌دهنده فراهم‌بودن شرایط مساعد برای ادامه تحصیل در چین توسط دانشجویان بین‌المللی است؛ بنابراین مهاجرت تحصیلی به چین می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در چین باشد.

مزایای ادامه تحصیل در چین

امکان تحصیل پزشکی در چین با امکانات و سطح علمی بالا یکی از مزایای ادامه تحصیل در چین است. امروزه تقاضا برای تحصیل در چین نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ بنابراین برای تحصیل موفق در چین باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برخی از مزایای تحصیل در چین عبارت‌اند از:

  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و برتر جهان
  • هزینه تحصیل مناسب و صرفه‌جویی اقتصادی
  • فرصت‌های شغلی و کار دانشجویی متعدد
  • آشنایی بافرهنگ و زبان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا
  • امکان دریافت انواع بورس‌های تحصیلی

مدارک تحصیلی چین نیز در سطح بین‌المللی بسیار معتبر هستند و می‌توان از آن‌ها در کشورهای مختلف استفاده کرد. همچنین امکان اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی نیز در چین وجود دارد؛ بنابراین نگرانی در مورد آینده شغلی در این کشور وجود ندارد. البته برای تحصیل در این کشور باید علاوه بر شرایط عمومی، شرایط سنی تحصیل در چین را نیز داشته باشید. همچنین باتوجه‌به این که کشور چین در بسیاری از حوزه‌ها به متخصص نیاز دارد و در تلاش است تا از فارغ‌التحصیلان خارجی و بین‌المللی استفاده کند، به همین دلیل می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیل باشد.

شرایط ادامه تحصیل در چین

شرایط تحصیل در چین برای دانشجویان ایرانی رشته، مقطع تحصیلی، دانشگاه و شهر متفاوت است. به‌طورکلی، دانشگاه‌های چین استانداردهای آموزشی خوبی دارند که در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند و هر دانشگاه دارای مجموعه‌ای از شرایط خاص و عمومی است. شرایط عمومی برای تحصیل در تمام دانشگاه‌های چین یکسان است که در ادامه بیشتر به این شرایط می‌پردازیم.

۱. شرایط سنی ادامه تحصیل در چین

شرایط سنی تحصیل در چین یکی از مهم‌ترین شرایطی است که برای تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشید. محدوده و شرایط سنی تحصیل در چین توسط دانشگاه‌های چین تعیین شده است که حداقل سن پذیرش ۱۸ سال و حداکثر سن معمولاً ۴۰ تا ۴۵ سال است. البته این محدوده سنی بسته به رشته‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید کاملا متفاوت است؛ برای مثال شرایط سنی تحصیل در چین برای پزشکی بین ۱۸ تا ۳۰ سال است. برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، معیار سنی انعطاف‌پذیرتر است.

محدوده سنی تحصیل در چین برای مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه‌ها ۱۸ تا ۳۰ سال است. البته استثناهایی هم وجود دارد؛ اما به‌طورکلی متقاضیان باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و سن بالای ۴۰ یا ۴۵ سال معمولاً پذیرفته نمی‌شود. حداقل سن نیز برای برنامه‌های زبان ۱۸ سال و برای برنامه‌های کوتاه مدت ۱۶ یا ۱۸ سال است. دانشجویان بین‌المللی نیز برای دریافت ویزای دانشجویی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل در چین و مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

۲. شرایط ادامه تحصیل در چین؛ مدرک زبان

برای ادامه تحصیل در چین، متقاضیان بین‌المللی نیازی به ارائه مدرک رسمی زبان ندارند؛ اما باید بتوانند مهارت خود در زبان موردنیاز تحصیل را اثبات کنند. البته برخی دانشگاه‌ها از دانشجویان خارجی می‌خواهند در آزمون سنجش مهارت زبان چینی (HSK) موفق شوند. بهتر است دانشجویان قبل از شروع دوره، مهارت کافی در زبان موردنیاز را کسب کنند تا بتوانند به‌خوبی در کلاس‌ها شرکت و از آموزش استفاده کنند.

زبان‌اصلی تدریس در دانشگاه‌های چینی معمولاً چینی یا انگلیسی است که دانشجویان باید یکی از آن‌ها را به‌خوبی بلد باشند. در کنار شرایط سنی تحصیل در چین، تهیه مدارکی همچون ویزای تحصیلی، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامتی و مدارک هویتی با ترجمه رسمی نیز از دیگر شرایط تحصیل در این کشور است که دانشجویان باید آن‌ها را فراهم کنند. بدون داشتن این مدارک، امکان تحصیل در چین برای دانشجویان بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.