هزینه تحصیل در چین

۲ بازديد


هزینه تحصیل در چین ۲۰۲۴

به‌طورکلی می‌توان گفت که چین در میان کشورهای شرق آسیا باتوجه‌به شرایط و هزینه تحصیل در چین در میان دانشجویان ایرانی طرف‌داران بسیاری نسبت به سایر کشورها دارد. مقرون‌به‌صرفه‌بودن شهریه دانشگاه های چین سبب جذب دانشجویان زیادی به دانشگاه‌های این کشور شده است. دانشگاه‌های چین هم با اعطاء بورسیه‌های تحصیلی و شرایط ویژه از این دانشجویان استقبال می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که دولت این کشور در همین راستا در نظر گرفته است همکاری با دانشگاه‌های برتر جهان جهت مشارکت در زمینه جذب دانشجو است. در این مقاله از علم ویرا سعی شده است به‌طور جامع به بررسی شرایط تحصیل در چین پرداخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص می‌توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نظام آموزشی در چین

همان‌طور که می‌دانید نظام آموزشی در چین کاملاً یکپارچه است. همچنین در نظر داشته باشید که سطح علمی و آموزشی دانشگاه‌های چین بسیار بالا بوده و شهریه دانشگاه های چین بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی به‌دست‌آمده از دانشگاه‌های این کشور موردتأیید بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی است. سابقه تاریخی در حدود ۵۰۰۰ ساله این کشور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری چین همواره اهمیت ویژه‌ای جهت تحصیل در این کشور قائل بوده است.

توجه داشته باشید که دولت چین به‌تازگی تحولاتی عظیم در نظام آموزشی این کشور ایجاد کرده است که موجب بهبود شرایط تحصیلی در این کشور شده است. مناسب‌بودن شهریه دانشگاه های چین، جابه‌جایی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی شرایط تحصیلی در چین را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است. به‌طورکلی تحصیل در این کشور را می‌توان به تحصیل در مقطع قبل از مدرسه، آموزش اجباری، آموزش ویژه، آموزش دبیرستان، نظام آموزش عالی، آموزش بزرگسالان یا سوادآموزی خلاصه نمود.

شرط معدل برای تحصیل در چین ۲۰۲۴

در برخی موارد دانشجویان به علت مختلف اعم از نمرات پایین، مشکلات خانوادگی یا مشکلات سلامتی و سایر موضوعات، تمایلی به تحصیل در دانشگاه های چین ندارند. آگاهی از شرط معدل جهت تحصیل در این کشور می‌تواند به دانشجو به‌خصوص در این بخش  کمک نماید. توجه داشته باشید درصورتی‌که میانگین نمره‌های متقاضی تحصیل کمتر از ۶۰% باشد امکان دارد جهت ورود در یک برنامه تحصیلی به مشکل برخورد کند.

در این موارد بهتر است امید خود را از دست ندهید؛ زیرا بسیاری از دانشگاه‌های چین برنامه‌های پایه یا برنامه‌های پیش از کارشناسی را به‌صورت خاص برای متقاضیان تحصیل که نیاز به حداقل نمره را دارند در نظر گرفته است.

 

هزینه تحصیل در چین برای مقاطع مختلف

همان‌طور که مطلع هستید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های چین در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که به‌تبع تحصیل در هر یک از این مقاطع ملزومات و شرایط خاص خود را دارند و هزینه تحصیل در چین در هر یک از این مقاطع متفاوت خواهد بود.

در ادامه این بخش از مقاله هزینه و شهریه دانشگاه های چین جهت تحصیل در هر مقطع بیان شده است. همان‌طور که قبل‌تر نیز به آن اشاره شد به دلیل پایین‌بودن هزینه تحصیل در چین، اعتبار دانشگاه‌های این کشور و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی به چین در اولویت متقاضیان قرار گرفته است.

۱. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

درصورتی‌که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی قصد مهاجرت به چین را دارید لازم است بدانید که طول دوره تحصیل شما چهار‌ساله است. همچنین می‌توانید دراین‌خصوص دانشگاه‌هایی را که به زبان انگلیسی دوره‌های خود را برگزار می‌کنند انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که برای این کار نیاز است که مدرک معتبر زبان مثل آیلتس یا تافل ارائه کنید.

از جمله دیگر شرایط مهاجرت تحصیلی به چین برای مقطع کارشناسی، ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم با معدل بالای ۱۴ است. لازم به ذکر است که نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی هزینه تحصیل در چین بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و برای این مقطع شهریه دانشگاه های چین چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار در سال است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.